Dostali jste se do situace, kdy se vám v počítači a v mobilu nahromadilo tolik informací o zákaznících a projektech, že se v nich ztrácíte jako Alenka v říši divů? Anebo s podnikáním teprve začínáte a řešíte, jak efektivně spravovat informace? V obou případech vám vytrhne trn z paty vhodně zvolený CRM systém. O co jde a jaké benefity vašemu podnikání přinese?
CRM je zkratka customer relationship management – česky řízení vztahů se zákazníky. CRM software pak představuje hlavní nástroj, který je v praxi pro efektivní aplikaci procesů nezbytný.
CRM systém lze chápat jako databázi, jejíž primární funkcí je centralizace a správa veškerých informací o zákaznících a interakcích. Moderní aplikace jdou však o kus dál než původní CRM systémy a nabízí široké spektrum funkcí, které koncept posouvají na úroveň specializovaného marketingového nástroje.
Oblasti, ve kterých je CRM nezastupitelný
V prvé řadě jde tedy o zlepšení správy informací o zákaznících. V CRM se evidují veškeré interakce včetně komunikace a nákupů. Díky tomu je v případě potřeby možné kdykoliv dohledat libovolná data a využít je např. v marketingové kampani nebo při řešení reklamace.
Implementace kvalitního CRM systému obvykle vede k výraznému zvýšení produktivity prodeje. Software usnadňuje sledování nových obchodních příležitostí a umožňuje automatické plánování dalších kroků. V konečném důsledku jsou pracovníci z prodejního oddělení mnohem výkonnější.
A konečně personalizace – horký trend v oblasti CRM. Pečlivě nasbíraná data využijete při cílených a personalizovaných kampaních, které vyžadují osobní přístup. Úspěšnost takových aktivit je diametrálně vyšší.
Pokud si chcete výhody podnikání s CRM v zádech vyzkoušet a nic neriskovat, stáhněte si free verzi oblíbeného českého eWay-CRM (zde).