Projev CVT převodovky nemusí každému vyhovovat.
Suzuki Ignis 1.2 Dualjet Hybrid 2WD CVT GLX
Cena od / verze od (eur) 11 435/15 430
Spotřeba WLTP výrobce / test (l) 5,6 / 6,1
Objem zavazadlového prostoru (l) 260
Rozměry – rozvor, délka, šířka, výška (mm) 2 435; 3 700; 1 690; 1 605
Když přijde řeč na expertů mezi malými auty, jednoznačně k nim patří Fiat a Suzuki. Nejmenším modelem v aktuální nabídce japonské značky je Ignis – drobný crossover, který se i po zdražení ukazuje jako městský ideál.
Vyzkoušeli jsme si ho v modernizované verzi a nově i s možností automatické převodovky.
Suzuki Ignis (17 fotografií)
Předcházející generace IGNIS vyráběna v letech 2003 až 2008 v maďarském Ostřihomi byla na Slovensku velmi oblíbená a už jaksi předpověděla příchod éry městských SUV. Zároveň starý Ignis připravil půdu pro modely SX4 i Vitara čtvrté generace.
V roce 2017 se po téměř dekádě Ignis vrátil, ale už jako nástupce menšího Splash a vyráběn doma v Japonsku. V Suzuki si rádi takto komplikují rodokmen, Vitara byla také kdysi větším off-roadem.
Dostáváme se do současnosti, protože po třech letech na trhu dostal Ignis loni facelift. Kromě trochu drsnějšího vzhledu přinesl i vylepšenou technologii a pro evropské zákazníky poprvé bezstupňovou CVT převodovku.

S malými odkazy na minulost
Design auta je docela veselý, protože na karoserii dlouhé jen 3,7 metru najdeme odkazy na různé modely z historie Suzuki.
Vzadu stoupající linie bočních oken i prolisy na C-sloupcích připomínající logo Adidas, jsou vzpomínkou na Evropanovi téměř nic neříkající Suzuki Frontě Coupe. Ozdoba na bocích kapoty má připomínat první VITAR a lesklé černé A-sloupky zase známý Swift.